Faza Compass to zawsze diagnoza, postawienie hipotez co do problemów źródłowych, element testowania (pilotowania rozwiązań) i plan wdrożenia.
W Fazie Partners, w ścisłej współpracy z Klientem wdrażamy nowe rozwiązania, dokonując przebudowy procesu, standaryzacji i stabilizacji. To też moment stopniowego przekazywania odpowiedzialności za zmianę (i wiedzy w tym zakresie) bezpośrednio do wewnątrz organizacji Klienta.
FAZA HELICOPTER VIEW
to 8 tygodni z identyfikacją procesów, wywiadami eksperckimi, poznaniem struktury, sposobu raportowania, istniejących standardów (4U, SIPOC, audyty VM, 5S, Sesje Problemów/ Pomysłów, Matryca PVA). Opracowanie wstępnych rekomendacji i szczegółowego planu na kolejną fazę.
Ścisła współpraca z zespołem Projektowym po stronie Klienta.
ANALIZA STANU OBECNEGO
to faza diagnostyczna w oparciu o gromadzenie, agregowanie i przetwarzanie danych procesowych z wykorzystaniem 3 metod: wywiady eksperckie (wykonane w Helicopter View), pomiary empiryczne (najbardziej pracochłonny etap analizy), analiza danych archiwalnych/ raportów/ danych historycznych.
Pomiary
1. VSM- mapowanie z organizacją strumienia wartości wg 8 kroków mapowania.
2. VoC
3. Wykorzystanie aplikacji C&P do zbierania danych ASO
4. Opracowanie raportu z rekomendacjami w 2 wymiarach: quick wins i strategicznego kierunku rozwoju procesów Klienta.
SKATALOGOWANIE I ZABUDŻETOWANIE ZMIAN PROCESOWYCH O CHARAKTERZE QUICK WINS.
Umieszczenie ich na matrycy PVA i wybór tych dedykowanych do wdrożenia (Mały wysiłek/ duży efekt).
Pierwsze inicjatywy dedykowania leadershipu projektowego do Liderów Zmiany u Klienta.
Stworzenie centralnej tablicy Quick Wins- zarządzanie wizualne wdrożeniem i wynikami. Trening przed wdrożeniem lub rozwojem Visual Management/ Performance Management w procesach Klienta.
ZASADNICZA CZĘŚĆ TRANSFORMACJI.
Stworzenie Mapy Future State, KPI, krytycznych czynników sukcesu (CTS). Wizualizacja Mapy.
Umieszczenie zmian na matrycy PVA oraz na trójkącie biznesowym: Efektywność, L/T, Jakość, Satysfakcja Klienta/ Zysk.
Implementacja Zarządzania Wizualnego, w tym uruchomienie Boardmeetings.
Stworzenie systemu Dashboardowania i start projektowania i zasilania kalkulatora efektywności.
Warsztaty w metodzie kaikau – kompleksowe i szybkie zmiany procesowe, implementowane intensywną warsztatową pracą wokół najistotniejszych i najpilniejszych inicjatyw doskonalących.
Warsztaty szkoleniowe, w tym: merytoryka lean management, rola lidera zmiany.
Komunikacja sukcesów i ryzyk projektowych z wykorzystaniem dostępnych w organizacji narzędzi.
KLUCZOWA FAZA DLA UTRZYMANIA ZMIANY:
Warsztaty standaryzacyjne
Model zarządzania standardami w organizacji
Transfery wiedzy z zakresu prowadzenia i rozwijania kultury lean management. Zakolejkowanie następnych inicjatyw optymalizacyjnych.
Po fazie Standaryzacji zawsze rekomendujemy Opiekę Powdrożeniową – skoncentrowaną na monitorowaniu i punktowym korygowaniu działań optymalizacyjnych, rozwojem liderów w ramach tzw. dedykowanego mentoringu.
W fazie Standaryzacji powstaje dokumentacja w formie:
Cookbook / Handbook– księga projektu z wskazaniem kolejnych etapów, wskazówek, narzędzi rozwoju procesu Lean.
Dokumentacja projektowa w tym raport zamknięcia.
Specyfikacja do korzystania z narzędzi: dashboard, kalkulator efektywności, narzędzia Lean (w dużej mierze zawarte w cookbook).
Aplikacja Avocado a to narzędzie do parametryzowania i mierzenia czynności wykonanych przez pracownika podczas dnia pracy.
Rekomendujemy implementację aplikacji w państwa organizacji w celu pozyskania rzetelnych danych zebrane dane posłużą nam do przeprowadzenia analizy
Aplikacja Avocado a to narzędzie do parametryzowania i mierzenia czynności wykonanych przez pracownika podczas dnia pracy.
Rekomendujemy implementację aplikacji w państwa organizacji w celu pozyskania rzetelnych danych zebrane dane posłużą nam do przeprowadzenia analizy
Aplikacja Karczoch Jest narzędziem do przeprowadzania analizy migawkowej – MULTI OBSERVATION STUDY – badanie, w którym konsultant w określonych odstępach czasu rejestruje jakie czynności wykonuje pracownik.
Aplikacja Karczoch Jest narzędziem do przeprowadzania analizy migawkowej – MULTI OBSERVATION STUDY – badanie, w którym konsultant w określonych odstępach czasu rejestruje jakie czynności wykonuje pracownik.
Aplikacja Chili to aplikacja wspierająca efektywne zarządzanie projektami, inicjatywami i zespołem.
Dostępne moduły pozwalają centralizować w jednym miejscu dane dotyczące inicjatyw biznesowych i projektów operacyjnych, a także wydajności pracowników, zarówno pod względem realizacji poszczególnych zadań, jak i przypisanych KPI.
Aplikacja Chili to aplikacja wspierająca efektywne zarządzanie projektami, inicjatywami i zespołem.
Dostępne moduły pozwalają centralizować w jednym miejscu dane dotyczące inicjatyw biznesowych i projektów operacyjnych, a także wydajności pracowników, zarówno pod względem realizacji poszczególnych zadań, jak i przypisanych KPI.
Compass Technology Lab
Narzędzie do parametryzowania i mierzenia czynności wykonanych przez pracownika podczas dnia pracy.
Compass Technology Lab
Narzędzie do audytowania i monitorowania pod względem ilościowym oraz jakościowym standardów procesu obsługi Klienta przeznaczona dla każdej branży.
Compass Technology Lab
Narzędzie do przeprowadzania analizy migawkowej - MULTI OBSERVATION STUDY – badanie, w którym konsultant w określonych odstępach czasu rejestruje jakie czynności wykonuje pracownik
Compass Technology Lab
Aplikacja wspierająca efektywne zarządzanie projektami, inicjatywami i zespołem